Boktips #2



En mycket rolig bok av Mattew Sword. jag fick tag på boken genom min farsa som på något vänster känner honom :D

Iallafall: den är väldigt rolig, och jag kunde inte sluta skratta - eller läsa! Sword skriver en massa sanningar man först inte vill erkänna om t.ex. sig själv, men den fick mig att inse saker, så detta är en bok som VERKLIGEN ÄR fÖR ALLA! :)

"En mycket inspirerande bok för ungdomar. Den får dem att reflektera och inte bara utgå från egna tankar om hur verkligheten ser ut enligt deras åsikter. Ytterligare ett plus är att Matthew talar direkt till ungdomarna och även delar med sig av sina vuxenerfarenheter på ett personligt sätt. Matthew talar direkt till ungdomarna på ett direkt och enkelt sätt. - Karin Södergren, Lärare i svenska - Malmö OMG! Författaren vet nästan för mycket om hur tonåringar är! Det är lätt att känna igen vad han menar under tiden som man läser. - Simon, 15 år Awesooome!!! - Rebecca, 16 år Den här boken var jättebra tycker jag. Det är nog en bok som alla tonåringar kan läsa. - Emilie, 13 år Boken var väldigt intressant. Man får sig några rejäla tankeställare. Det var roligt att författaren berättar saker från sin egen barndom. - Erik, 15 år En riktig anti-mobbing och antivåld bok som alla borde läsa (även vuxna) Den innehåller några obehagliga sanningar om ungdomars verklighet men det finns också en hel del att skratta åt. - Oskar, 17 år Jag tycker att alla ungdomar ska låna denna eller köpa den. Bilderna var också jättebra. - Olivia, 13 år En mycket intressant och underhållande bok som berättar sanningar om hur ungdomar är och om hur vi har det. - Caroline, 16 år Här belyses sanningar med sådan enkelhet att man allt för lätt kan byta ut skolmiljön till vardagen, till livets prövningar och till val genom livet. - Frida Appelgren -Artist"

     taget från
www.bokia.se


//Nea

Kommentarer

Kommentera inlägget här<3 :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Nea

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!